Działalność hotelu w mediach społecznościowych

hotel

Wielu przedsiębiorców rozumie, że media społecznościowe cieszą się na tyle dużą popularnością, że obecność w nich mogłaby przynieść dla ich biznesu sporo korzyści. Jednocześnie, trzeba mieć jednak taką świadomość, że rzetelna i solidna promocja hotelu poprzez prowadzenie social media to nie tylko pojedyncze logowanie się do danego portalu „aby trzymać rękę na pulsie”. To ogrom pracy, która odbywa się według zaplanowanego i opracowanego na starcie projektu. Tylko poprzez profesjonalne i rzetelne podejście do tego tematu z odpowiednim budżetem jest w stanie sprawić, aby taka kampania naprawdę mogła zostać uznana za efektywną. Dodatkowo, w przypadku usług hotelarskich, taka reklama naprawdę może okazać się strzałem w dziesiątkę. Różnego rodzaju obiekty często są sobie polecane nawzajem, komentowane i opiniowane w mediach społecznościowych. Dobrze jest więc mieć możliwość nawiązania w taki sposób bezpośredniego kontaktu z odbiorcami- jest to jedna z największych zalet takich kampanii.

Dlaczego warto zdecydować się na wsparcie agencji?

Powodów jest naprawdę wiele, zaczynając od tego najbardziej oczywistego- agencja mediów społecznościowych posiada wiedzę oraz kwalifikacje, pewne „know-how”, które może zwiększyć nasze szanse na powodzenie. A im większy jest budżet takiej kampanii tym większe są oczekiwania, a także ryzyko, co do tego, czy taka kampania w ogóle będzie opłacalna. Drugim powodem jest… czas. Zarówno opracowanie strategii kampanii, wcielenie jej w życie, podążanie według harmonogramu działań, przygotowywanie i opracowywanie nowych postów pod kątem treści i grafiki, a także bieżąca obsługa social media jeśli chodzi o moderowanie dyskusji czy odpowiadanie na wiadomości prywatne to naprawdę ogrom pracy. Bardzo często startujący przedsiębiorcy nawet pomimo wielu chęci- po prostu nie dysponują taką ilością czasu, jakiej taka kampania wymaga. Tym samym lepiej od razu zdecydować o zatrudnieniu do tego celu specjalistów zamiast odczuwać ciągłą frustrację związaną z tym, co trzeba zrobić, a co w praktyce faktycznie uda się nam wykonać.

Gdzie reklamować hotel?

Można skupić się na jednym portalu, a można wybrać ich kilka. Reklama renomowanego obiektu może się udać na portalu Linkedin, szczególnie jeśli obiekt posiada dedykowaną ofertę organizacji konferencji, szkoleń czy imprez integracyjnych. Chcąc trafić do podróżujących ludzi młodych- spokojnie można też prowadzić kampanię na Facebooku. Pracownik agencji social media za pewne doradzi nam, jaka strategia promocji będzie najlepsza. Najważniejsze to wybrać ten serwis społecznościowy, na którym znajdziemy najwięcej użytkowników z interesującej nas grupy docelowej. Tym samym, już wcześniej powinniśmy mieć zdefiniowane, na jakich odbiorcach będzie nam zależeć najbardziej. Dobrze jest też zastanowić się, jaki cel chcielibyśmy osiągnąć poprzez kampanię. Będzie to później bardzo pomocne przy okazji mierzenia efektywności prowadzonej kampanii. Pomiar skuteczności działań jest bowiem bardzo ważny.